To mój drugi blog - tym razem tylko i wyłącznie o książka i wszystkim, co jest z nimi związane. Kocham czytać :)

czwartek, 15 marca 2012

Jezioro Osobliwości

Czyli książka, do której wracam co jakiś czas.


Krystyna Siesicka 

 Wydawnictwo: Akapit-press





Jezioro Osobliwości - jedna z książek nieustająco mnie zajmujących, zadziwiających i wprawiających w dobry czytelniczy nastrój. Wracam do niej co jakiś czas. Nie jestem wielką fanką Krystyny Siesickiej, nie przypominam sobie czy czytałam coś jeszcze tej autorki, ale akurat Jezioro to dla mnie strzał w dziesiątkę.
Historia nastolatki wychowywanej tylko przez matkę. Zdarza się w jej życiu jeden dzień zmieniający wszystko - spotkanie proponuje jej kolega całkiem nieznany. Ona szuka miłości, uczucia, on chce ją tylko poznać , ponieważ....za jakiś czas mają zostać rodziną - ich  rodzice biorą ślub. Między młodymi, Martą i Michałem także rodzi się uczucie, zmącone mocno osobą Patryka, przyjaciela Michała. Jakby tego było mało, dochodzi do tego brak porozumienia między Martą, a nowym mężem jej matki, Wiktorem. O rzeczy błahe jak i te ważniejsze. Ciąg zdarzeń, rozterki nastolatki, jej przekonanie o własnej nieomylności i racji i niezbyt ciekawe wydarzenie w jej życiu, za które być może zapłaci chłopak, którego kocha. To tak w wielkim skrócie.
    Wróciłam do tej książki wczoraj, czyta się ją naprawdę szybko, stąd już dzisiaj pozwalam sobie o niej napisać. Mam sentyment do niej z wielu względów, także dlatego, że bardzo bliskie jest mi imię Michał. Kiedyś patrzyłam na Martę nieco innymi oczami, właśnie dlatego, że byłam znacznie młodsza, było mi bliżej do niej jako nastolatki niż teraz. Teraz też jestem w stanie zrozumieć jej postępowanie, ale dostrzegam już jej wady, upór, zaciętość i bezwzględność w podejściu do ludzi z najbliższego otoczenia, która owszem jest spowodowana zmianami w jej życiu, ale które nie usprawiedliwiają niektórych jej decyzji.
Ale jedno co mogę powiedzieć: gorąco polecam lekturę, naprawdę warto.
Miłego czytania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz